Utspringet är onsdag den 5 Juni 2024.

Student 2024

Tiden går fort och snart är det dags för studenten för våra avgångsklasser onsdag 5 juni kl 12.00.

Karta studenten

Informationsblad för utskrift (PDF, 107 KB)

Vi förväntar oss väldigt många besökare denna dag, och därmed väldigt många bilar. Det är därför viktigt att ni är ute i GOD tid inför utspringet. Det kommer med största sannolikhet att bli lång bilkö på väg 288, och ni kommer att behöva räkna med att trafiken rullar väldigt långsamt. Har ni möjlighet är det bra att samåka för att minska antalet bilar ute vid skolan. Parkering finns, men man kan behöva gå upp till ca 10-15 minuter mellan parkeringsplats och utspringsplatsen så ta med det i beräkningen när ni planerar tiden. Observera att man inte ska stå på andra sidan 288an utan man ska hålla sig till anvisade platser på skolans område.

Vid avfärd efter studenten ber vi samtliga att svänga höger på väg 288 för att inte stoppa trafiken även om man vill åka ut mot Alunda, Östhammar etc. Vi ber er i stället vända i rondellen längre fram om ni ska åt det hållet.

Studenten är en stor händelse som de flesta kommer ihåg med glädje under en lång tid. Vi ber er därför att prata med era avgångselever om alkohol inför studenten så att alla får en så bra dag som möjligt. På skolan är all alkohol förbjuden och har eleverna med sig alkohol till skolan kommer vi att konfiskera den.

Polisens regler kring flaken har också blivit mycket hårdare de senaste åren och de kan stoppa flak där deltagarna dricker alkohol.

Vi håller tummarna för vackert sommarväder för våra studenter!

Välkomna!

Uppdaterad: