Bibliotek

Här kan du läsa, studera eller bara ta det lugnt en stund. Vi har böcker, tidningar och filmer. Bibliotekarien hjälper också till med IT-frågor.

Bibliotekarie finns på plats

• Måndag
  • Tisdag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag

Har du tips på någon bra bok, tidskrift eller annat som borde finnas i biblioteket? Lämna gärna dina förslag till bibliotekarien.

WeLib

Nu när skolbiblioteken och Bibliotek Uppsala gått skilda vägar så har skolbiblioteken fått ett eget webbgränssnitt som heter WeLib. På WeLib så kan du söka i bibliotekskatalogen.

Du kan också logga in med ditt personnummer + Pinkod för att se dina pågående lån, se återlämningsdatum på det du lånat och även möjligheten att omlåna om du behöver.

Länk till WeLib

Databaser:

• Alex Författarlexikon
  • Artikelsök
  • EBSCO
  • Landguiden
  • Mediearkivet/Retriever
  • Nationalencyklopedin

Du kommer åt vissa av databaserna genom att logga in på Skolportalen. Via Skolportalen så kommer du åt Skolon där du kommer åt de resterande databaserna.

Användbara länkar

Library PressDisplay Tidningar från många av världens länder.

Biblioteksplan

Biblioteksplan (PDF, 2 MB) för Uppsala Kommun.

Mikael Eklund

Bibliotekarie