Uppsala yrkesgymnasium Jälla har en av Sveriges bästa transportutbildningar

Transportfackens yrkes- och arbetsmiljönämnd nominerade Uppsala yrkesgymnasium Jälla till årets transportskola. Eleverna och lärarna på transportutbildningen är glada men inte överraskade. De är överens om att utbildningen håller hög klass.

– Vi är glada för nomineringen till årets transportskola som vi har fått av Transportfackens yrkes- och arbetsmiljönämnd. Tyvärr tog en annan skola hem utmärkelsen i år men vi fortsätter sträva efter att vara landets bästa. Det gör vi på många sätt. Bland annat jobbar vi nära branschen och satsar mycket på innovation. Vi arbetar med lastväxlare för att eleverna ska bli breda kunskapsmässigt, säger Robin Nielsen, lärare på transportutbildningen.

Läs reportaget på uppsala.se med Robin Nielsen och eleverna Linus, Elin, Elin och William går sista året på fordons- och transportprogrammet med inriktning transport.

7 oktober 2022