Öppet Hus Jälla 21/11

Klockan 17-19 på Uppsala Yrkesgymnasium Jälla är det Öppet Hus, varmt välkommen!

Bygg- och anläggning – Hus 19
Besök skolans nya moderna bygg-hallar och se när våra elever gör uppgifter i finmåleri, kulturplåtslageri och träarbete. Murar- och Plåtslagarelever tränar under kvällen inför Yrkes-SM 2020. Prova manövra en lastmaskin och hjulgrävare.

El- och energi – Hus 19
Lärare och elever visar övningar med mindre elinstallationer på skolans nya övningsväggar. Du som elev får också prova på!

Fordon- och transport - Hus 15
Elever och lärare visar dig fordonshallarna och berättar mer om programmets yrken. Titta när våra elever jobbar med fordon, prova körsimulator och anmäl dig till mekarkväll.

Naturbruk – Hus 17
Lärare och elever visar runt och berättar om inriktningarna. Se djurhuset och hundstallet, inomhus hundträningsplan. Provkör en skogssimulator. Träffa hästarna i stallet och kolla in vår ladugård och maskinerna i maskinhallen.

VVS- och fastighet – Hus 19
I skolans nya svetslokal kommer VVS-elever att visa olika svetstekniker och yrkeslärare berätta mer om utbildningen. Träffa tidigare elev Anton som vann SM-guld i VVS 2018 och som fick utmärkelsen medallion for excellence i Yrkes-VM 2019.

13 november 2019