Hurra, vi är en av finalisterna i Årets Transportskola 2022

Årets Transportskola delas ut av Transportfackens Yrkes- och Arbetsmiljönämnd (TYA) och i år har Uppsala yrkesgymnasium Jälla blivit nominerad. Vi oerhört stolta och glada!

Vinnaren utses 6 oktober. Vi håller så klart tummarna att det är vi som kammar hem priset.

Det är åttonde gången som TYA utser Årets Transportskola och skolorna som är nominerade utmärker sig när det kommer till utbildningskvalitet och nytänkande.

Fordons- och transportprogrammet finns på 90 skolor i landet. Av dessa är det sju skolor som är nominerade.

TYA skriver i ett pressmeddelande att skolor som får utmärkelsen ses som förebilder när det gäller att utveckla unga att bli anställningsbara, säkra och välutbildade inom yrket. Priset går till den skola som verkligen gör skillnad. Läs hela pressmeddelande från TYA - Sju finalister till utmärkelsen Årets Transportskola 2022

19 september 2022