Erasmus+projekt, praktik i Sverige!

Här åker våra elever från Estland hem igen, efter en hel månads Erasmus+ praktik i Sverige.

Tre tjejer ska resa

Det är Krette (åk 2) som haft APL på UPK och i Jällastallet. Så är det Lili och Annaliisa (åk 3) som haft APL på två mjölkgårdar; Västerängen och Saringe Lantbruk.

Tjejerna har varit inneboende hos två familjer och vi på Uppsala yrkesgymnasium har ansvarat för deras boende och praktikplaceringar då vi fungerat som deras värdskola under hela praktiktiden.

Krette, Lili och Annaliisa har stortrivts med allt under sin tid här i Sverige. De ville knappt åka hem den sista dagen och sa att de absolut ville komma tillbaka hit igen.

Tack till er; familjer, praktikvärdar och berörd personal på Jälla som hjälpt till med att göra tjejernas praktiktid så lyckad.

Vi önskar dem lycka till i framtiden och de är alltid varmt välkomna tillbaka till oss på Uppsala yrkesgymnasium Jälla! <3

15 maj 2018