Erasmus+ APL Skogsbruk

Just nu har vi på Uppsala yrkesgymnasium Jälla, två elever som är här på tre veckors yrkespraktik inom skogsbruk.

Eleverna kommer från Yrkesakademin i Finland där vi har en av våra samarbetspartners inom Erasmus+ projektet. Killarna praktiserar med våra egna elever i Holmens skogar under överinseende av instruktörerna Roine och Erik. Båda killarna jobbar på mycket bra i skogen, enligt dem :)

Bild på två personer och en skogsmaskin.

Här kommer glada hälsningar från ”Kubikfabriken” från eleven Simon på skolans Tiger Cat och instruktören Erik.

Skogsmakin arbetar med virke.

Här skotar Christoffer virke i skolans Ponsse, tillsammans med några av våra egna elever.

Christoffer in action. Lugnt och stadigt går det!

Tack för  härliga bilder från Naturbruksprogrammets skogsbruksinriktning!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

På Uppsala yrkesgymnasium Jälla ger vi våra naturbrukselever möjlighet att göra yrkespraktik i ett annat europeiskt land och där alla omkostnader är betalda via Erasmus+ projektet. Är du intresserad av att veta mer så kontakta Anneli Kvick som är  internationell koordinator på skolan Tel: 018 - 727 96 32 eller e-post: anneli.kvick@skola.uppsala.se

Erasmus logga

6 februari 2020