APL på Island del 2

Här kommer fortsättningen av Majas APL på Island.

Nu har Maja som går tredje året på vår hästinriktning avslutat sin APL på Island. Maja har haft praktik på en av Islands största hästgårdar i nästan fyra veckor nu. Det har gått mycket bra och Maja har varit mycket omtyckt av både hästar och personal på sin praktikplats.

Vattenfall

De sista dagarna avslutades med lite sightseeing på den vackra ön. Här delar Maja med sig av några bilder på ett av Islands många vattenfall ovanför och nedanför är en bild på ett häftigt norrsken.

Norrsken

Tack för bilderna Maja och jättebra jobbat under praktiktiden!

På Uppsala yrkesgymnasium Jälla ger vi våra naturbrukselever möjlighet att göra yrkespraktik i ett annat europeiskt land och där alla omkostnader är betalda via Erasmus+ projektet. Är du intresserad av att veta mer så kontakta Anneli Kvick som är internationell koordinator på skolan Tel: 018 - 727 96 32 eller e-post: anneli.kvick@skola.uppsala.se

28 september 2020