APL i Finland, bilder från Brusaby

Erasmus+ APL med inriktning smådjur i Finland.

Linnea och Tess som går i årskurs två på Naturbruksprogrammets smådjursinriktning har skickat några fina bilder från sin APL i Finland.

Hundvalpar

Här är det Taikas valpar som slocknat i en härlig röra. Man blir trött av att busa.

En elev matar en ödla

Linnea matar en skäggagam med mjölmaskar. Mums! Vad gott!

Fågelrum 1Fågelrum 2

Detaljbilder från skolans fina fågelrum.

ÅsnaTvå getter

Promenad med åsnor och getter. Spännande att komma utanför hagen också ibland.

En kattEtt marsvin

Några av de andra fina smådjuren på Brusaby.

Snart är det dags för Linnea och Tess att säga tack och hejdå till skolan och alla djuren där, då deras APL-tid närmar sig sitt slut. De berättar att de trivts bra och kommer att sakna skolan jättemycket. Tack för era fina bilder och välkomna hem igen, säger vi.

…………………………………………………………………………………………………………………

På Uppsala yrkesgymnasium Jälla ger vi våra naturbrukselever möjlighet att göra yrkespraktik i ett annat europeiskt land och där alla omkostnader är betalda via Erasmus+ projektet. Är du intresserad av att veta mer så kontakta Anneli Kvick som är  internationell koordinator på skolan Tel: 018 - 727 96 32 eller e-post: anneli.kvick@skola.uppsala.se

Erasmus logga

10 december 2019