Anton Lindvall är finalist i SM för unga plåtslagare 2021

Kan Sveriges bästa unga plåtslagare 2021 finnas på Uppsala yrkesgymnasium Jälla? Vår egna Anton Lindvall är en av de sex finalisterna i årets SM för unga plåtslagare!

Anton Lindvall, finalist i SM för unga plåtslagare 2021

Nu står det klart vilka som är de sex finalisterna i årets SM för unga plåtslagare! 117 plåtslagarelever från 24 av landets gymnasieskolor deltog i uttagningarna till SM för unga plåtslagare 2021.

Enligt tävlingsledningen har alla inkomna bidrag till den centrala juryn, hållit mycket hög kvalité och det är ett jämt startfält inför finalen. SM-finalen genomförs på PVF Teknikcentrum i Katrineholm den 14-15 april.

”SM för unga plåtslagare” är en årlig återkommande tävling som organiseras och genomförs av PVF Yrke & Utbildning, plåtslageribranschens organisation för rekrytering och utbildningsfrågor, på uppdrag av Plåt & Ventföretagen och Byggnads.

Läs mer om finalisterna och Anton på SM för unga plåtslagare 2021.

Pressmeddelande 2021-02-18

18 februari 2021